2 weekjes Dubai (Oman) - Veerle en Raf

6 april tot en met 13 april 2015
6 april tot en met 12 april 2017

laatste dag vorige reis   volgende dag

Dag 1 bis: onderweg naar Dubai

Na twee jaar is het tijd voor een ons tweede bezoekje aan onze dochter in Dubai. Het is voor Elke even zoeken waar er nog 50% korting tickets zijn op de Emirates vluchten (één van de crew-voordelen), maar we kunnen uiteindelijk vluchten vinden: vetrekken vanuit Brussel en terukomen langs Schiphol.

Vertrekken vanuit Brussel is heel relax want de vlucht vertrekt om 15u05 en je hebt dus tijd genoeg om rustig met de trein naar de luchthaven te sporen. Ik ben liever een uurtje te vroeg op de luchthaven dan 5 minuten te laat en daarom vertrekken we ruim op tijd. De treinen rijden netjes klokvast en we zijn dus lekker vroeg in de luchthaven.
De check-in is net geopend en er staat nog amper volk. Dus dat gaat erg vlotjes. ook al de rest verloopt snel en dus staan we wat vroeg in de terminal. Ik vind dit niet erg want ik sla graag de drukte op een luchthaven gade en we hebben nog tijd om iets te drinken.

Netjes op tijd vertrekken we naar Dubai en na een rustige vlucht komen we rond middernacht aan. Ik kijk even snel op flightradar24.com en zie dat Elke, die moet werken op een vlucht van Amsterdam, een half uurtje vertraging heeft en een uur na ons zal landen.
Aan de grenscontrole verliezen we weer heel wat tijd maar we berusten er in.

Na het oppikken van onze koffer en wat geld afhalen wandelen we richting taxi's en vertrekken we naar het appartement van Elke. Gelukkig heb ik de offline kaarten van googlemaps op mijn tablet staan want onze chauffeur kent het adres niet. Ik gids hem door het nachtelijke Dubai en zo geraken we er makkelijk.

Even langs de security van het gebouw gaan om ons aan te melden en dan gaan we alvast naar het appartement om daar op Elke te wachten. Iets nadat we ons geïnstalleerd hebben, komt ze aan. Lang bijpraten gaan we nu niet doen, want morgenvroeg moeten we al om 6 uur vertrekken naar de luchthaven om onze vlucht naar Oman te halen. Dat wordt een kort nachtje!