2 weekjes Dubai (Oman) - Veerle en Raf

6 april tot en met 13 april 2015
6 april tot en met 12 april 2017

Dag 2: boottocht in Oman

Cruisen met een dhow langs de kust van Musandam We staan op tijd op en nemen een vroeg ontbijt want de chauffeur van Arabia Horizons zal ons rond 8u komen oppikken voor onze dagtrip naar Oman. Terwijl we nog aan het ontbijten zijn gaat onze telefoon en de receptie meldt ons dat de chauffeur reeds staat te wachten. Hij is een half uur vroeger. Gelukkig zijn Silke en Marco ook vroeg opgestaan maar Elke moet nog van haar appartement komen en neemt haar telefoon niet op.
Gelukkig komt ze ook goed op tijd voor 8u aangewandeld en kunnen we dan met wat vertraging met een licht ge´rriteerde chauffeur vertrekken.

We zien meteen voor het eerst de beruchte skyline van Dubai want we moeten eerst nog helemaal aan de andere kant van de stad enkele andere mensen gaan oppikken. En dan gaat het los door de woestijn richting Dibba in Oman.

Eerst stoppen we onderweg nog even in een dorp langs de hoofdbaan waar verschillende toeristenwinkels zijn. Onze chauffeur zal er waarschijnlijk wel een commissie krijgen. Veerle kan het niet laten en koopt een klein tapijtje als cadeau voor haar moeder.

Gelukkig blijven we niet te lang plakken en rijden we verder door een voor ons toch wel speciaal landschap richting grens met Oman.

De grens met Oman oversteken duurt wel even maar uiteindelijk kunnen we dan toch door om aan te komen in de haven van Dibba.

We schepen in op een traditionele dhow en varen langs de kustlijn van Musandam. Na een tijdje gaan we voor anker in een prachtige baai en is het tijd om wat te zwemmen en snorkelen.

Ik geniet van het snorkelen maar de onderwaterwereld in deze baai is niet echt verbluffend. Komt daar nog bij dat het filmen van de paar mooie vissen die ik zie met de GoPro helemaal de mist ingaat omdat ik domweg de stand van de GoPro op foto's heb staan in plaats van op filmen. Hoe dom kun je zijn?

Eindelijk beet Na het plonsen kunnen we genieten van een simpel maar lekker buffet. We laten ons eten zakken terwijl we nog wat ronddobberen en dan is het tijd om verder te varen.

We zakken nog even verder de prachtige kustlijn af en keren dan terug verder zee inwaarts en dan is het vistijd.

We krijgen allemaal een handvislijn en mogen proberen of we iets te pakken krijgen in deze rimpelloze zee. Op de eerste visplek slaagt niemand er in iets te vangen maar wanneer we ons geluk op een tweede plaats proberen, gaat het plots snel. Meerder mensen halen een vis boven. Ik zie dat de opgehaalde vissen een of andere bodemvissen zijn en besluit mijn lijn helemaal tot op de bodem te laten zakken en even later heb ik ook beet.

Uitendelijk wordt er maar 1 soort vis bovengehaald. We mogen de vissen meenemen als we willen maar dat hoeft voor mij niet. De vissen vinden gretig aftrek bij de aanwezige Russen!

Na het vissen varen we rustig terug naar Dibba. Als we aanleggen in de haven zien we de oogst van de lokale vissers op een kleine vismarkt en zij haalden wel wat anders boven dan wij, ik zie zelfs een grote haai.

Onze chauffeur staat ons op te wachten en we kunnen terug naar Dubai rijden, maar eerst weer een moeilijk passage aan de grens.

Voor het avondmaal maken we in het hotel gebruik van de roomservice en later op de nacht neem ik de taxi met Veerle om Robbe en Anke, die vandaag pas aankomen, te gaan oppikken op de luchthaven. Jammer genoeg heeft hun vlucht wat vertraging en zijn we dus pas laat terug in het hotel.

In ieder geval is ons gezelschap nu compleet en kunnen we gerust gaan slapen.