2 weekjes Dubai (Oman) - Veerle en Raf

6 april tot en met 13 april 2015
6 april tot en met 12 april 2017

vorige dag Fotoalbum dag 2 bis volgende dag

Dag 2 bis: doorreis naar Oman - bezoekje Muscat

Na vier uurtjes slaap gaat de wekker en moeten we uit de veren. We maken ons snel klaar en nemen samen met Elke een taxi naar de luchthaven. Aangezien we al online incheckten en geen ruimbagage bijhebben zijn we goed op tijd aan onze gate.

Ons vliegtuig staat echter helemaal aan het eind van de luchthaven en wie al eens in Dubai geweest is weet dat dat betekent dat je 20' met de bus mag rijden.

We stappen op het vliegtuig maar na een 45 minuten moeten we alweer uitstappen want er is een technish mankement en we moeten wachten op een wisselstuk. We stappen op de bus die pas na ruim een half uur terug naar het luchthavengebouw rijdt. Daar aangekomen, moeten we gewoon een rondje lopen en terug naar onze vetrekgate gaan langs de security om daar meteen weer op de bus te stappen richting vliegtuig! Kwa bezigheidstherapie kan het tellen. Uiteindelijk stijgen we met een 4tal uur vertraging op voor een vlucht van 45 minuten . Al bijeen rijden we langer met het vliegtuig dan we er mee vliegen, toch wat zot eigenlijk...

In Oman gaat alles vlot en zitten we snel na het landen al in onze huurauto op weg naar Mutrah, het stadsdeel van Muscat waar ons hotel ligt.

Na het inchecken rijden we nog naar het oude Dubai, maar dat is een kleine tegenvaller. Erg veel valt er niet te zien en de musea die er zijn, zijn niet open want het is vrijdag (= moslimzondag).

We kijken er even rond aan het paleis van de sultan en de forten, bewonderen de kleurrijke vissen in de kraakheldere zee en rijden dan terug naar Mutrah.

Voor we daar de souq gaan bezoeken, lessen we onze dorst op een leuk terrasje (zonder alcohol natuurlijk!). We genieten van het kijken naar de voorbij komende mensen. In Oman lopen de meeste mensen nog gekleed in hun traditionele kledij en dat maakt het mooi voor ons.
De souq is een meevaller. Vrij groot en niet té opdringerige verkopers en in tegenstelling tot in Dubai meer autochtonen dan toeristen. Veerle koopt er enkele souvenirtjes. Na ons bezoekje aan de souq gaan we lekker eten in een lokaal restaurantje, waarna we terug naar het hotel rijden want we kunnen allemaal ons bed gebruiken!