2 weekjes Dubai (Oman) - Veerle en Raf

6 april tot en met 13 april 2015
6 april tot en met 12 april 2017

vorige dag Fotoalbum dag 5 bis volgende dag

Dag 5 bis: terug naar Dubai - mooie zonsondergang boven de skyline

Vandaag eindigt onze korte trip naar Oman. We pakken rustig in en genieten nog van een lekker ontbijt en rijden dan terug naar de luchthaven. Leveren onze huurwagen in en checken in. Alles verloopt erg vlot en we zijn dan ook goed op tijd aan de gate. Nog snel onze laatste Omaanse rials opsouperen en dan stappen we aan boord van onze Emirates vlucht naar Dubai.

Na een korte vlucht van een 40 minuutjes landen we dit keer mooi op tijd op de immense luchthaven van Dubai. De grenscontrole verloopt dit keer erg snel want er is weinig passage op de luchthaven zo midden op de dag.

We nemen dit keer de metro van de luchthaven naar de wijk waar Elke woont. Snel en goedkoop. Van de metrohalte is het nog een klein eindje wandelen tot bij Elke. Daar aangekomen laten we haar nog wat rusten van de nachtvlucht en gaan wij wat luieren bij het zwembad.

Op het einde van de namiddag neemt Elke ons mee voor een uitstap. Eerst rijden we naar een van de vogelkijkhutten van het Ras al Khor Wildlife Sanctuary. Je leest het goed vogelkijkhutten op een steenworp (als je ver genoeg kan gooien!) van het centrum van Dubai. Ondanks dat we volgens een ervaren "vogelaar" niet het beste seizoen hebben om vogels waar te nemen, zien we toch heel wat mooie exemplaren waaronder heel wat flamingo's en de kleine maar prachtige mangrovereiger.
Ik zou hier nog lang kunnen blijven zitten kijken, maar Elke en Veerle hebben het na een tijdje wel gezien en dus rijden we verder.

De volgende bestemming is Dubai Creek Harbour. Van hieruit heb je een prachtig uitzicht over de creek met daarachter de skyline van Dubai. Het is een gebied dat nog in volle ontwikkeling is. De barretjes zijn gesloten maar gelukkig kunnen we toch nog ergens een darnkje op de kop tikken en wachten op de zonsondergang. Als die zon dan even later als een gigantische vuurbal achter de skyline van Dubai zakt is dat een fantastisch zicht! Twee geslaagde uitstapjes, we boffen met onze gids!

Na de zonsondergang rijden we naar het centrum en gaan we dineren aan de Dubai fountains. We hadden dit schouwspel vorige keer al gezien maar het blijt toch een indrukwekkende setting.

Voor we onze bedden opzoeken na het diner, rijden we nog even langs een strandbar in de buurt van de Jumeirah moskee en genieten er van een drankje met de voeten in het zand.

We genieten van deze zalige avond en gaan dan weer moe en tevreden slapen.