Dwars door Oeganda 2019 - Raf

26 februari tot en 9 maart 2019

vorige dag

Dag 12: terug thuis

Ik ben een slechte slaper en van slapen komt er dus niet veel in huis gedurende de 8 uur durende terugvlucht.

Een half uur voor schema landen we rond 6 uur 's morgens in Brussel. We zijn waarschijnlijk het eerste aankomende vliegtuig want aan de grenscontrole en de bagagebanden is het erg rustig. Alles verloopt dan ook erg vlot en als we dan ook nog te horen krijgen dat onze fietsdozen onderweg zijn, is iedereen content.

Het is nog even wachten totdat de luchthavenmedewerkers alle fietsen gebracht hebben, maar iedereen vindt tenslotte alles terug.

Bij het verlaten van de aankomsthal, staat Veerle me op te wachten. Samen manoevreren we de kar met fietsdoos en bagage naar onze auto. Daar aangekomen moet ik nog even de oranjerode (van de laatste regenrit) fiets in onze koffer steken en moeten we de fietskoffer nog terugbrengen naar de vrachtwagen van El Camino Loco.

Daar nemen we afscheid van onze medereizigers en rijden we terug naar huis, moe maar met een prachtige reis achter de rug!

Nabeschouwing:

Nu de reis ondertussen een maandje voorbij is, kan ik niet anders zeggen dan dat deze trip een voltreffer was.

Dat Oeganda een fantastisch mooi land, met een vriendelijke bevolking, prachtige natuur en een heerlijk klimaat was, wist ik al en dat werd opnieuw bevestigd.

Als niet-mountainbiker (maar wel fervent wielertoerist) had ik op voorhand geen idee hoe de fietstocht me zou bevallen, maar ook dat viel reuze mee. Technisch waren de ritten niet echt moeilijk en dus makkelijk te rijden voor iemand met wat fietservaring en kwa zwaarte viel het ook reuze mee. De ritten hadden wat mij persoonlijk betreft zelfs wat langer en uitdagender mogen zijn. Misschien naar de toekomst toe regelmatig een extra lusje voorzien voor de sportiever fietsers, zou dit kunnen verbeteren.

Wat het Broederlijk Delen luik betreft, ook dat was een voltreffer. Ik kon kennis maken met een aantal heel fijne projecten gestuurd door enthousiaste Oegandezen. Mensen en ngo's die onze steun dubbel en dik verdienen. Hierbij moet ik dan natuurlijk ook mijn sponsors nog even bedanken die er voor zorgden dat ik met 3210 euro sponsorgeld ruim boven de gevraagde 1000 euro zat. Bedankt allemaal!

Voor de rest kan ik alleen maar complimenten geven aan Koen en Kris van El Camino Loco en Frans van Broederlijk Delen, die er voor zorgden dat deze reis vlekkeloos verliep.
Ook mijn gezelschap mag ik niet vergeten te bedanken, het was echt een toffe groep om mee door Oeganda te trekken.
Vooral de mensen waarmee ik regelmatig samen fietste wil ik nog eens bedanken voor het leuke gezelschap op de bike.
Zeker Walter, mijn vaste roomie, wil ik nog bedanken voor de fijne gesprekken.

En misschien, ja misschien, ... komen we mekaar ooit nog eens tegen bij een nieuwe "Dwars door ..."!